Et oplagt arbejdsområde for bibliotekarer er Records Management. BF’s Privatgruppe har udgivet et white paper som introduktion til et felt, som mange flere BF-medlemmer forhåbentlig vil opsøge fremover.
I det nye white paper »Records management. En karrierevej for informationsspecialister«, som er udarbejdet af Bibliotekarforbundets Privatgruppe, gives der svar på en lang række spørgsmål om Records Management. Hvorfor er det vigtigt? Hvilke virksomheder ansætter Records Manager's? Hvilke kompetencer skal en Records Manager have, og hvilken rolle påtager vedkommende sig i virksomhederne?
Læs ”Records management. En karrierevej for informationsspecialister”Det nye white paper er udarbejdet for at give et indblik i et arbejdsområde, hvor bibliotekarernes faglighed i høj grad sættes i spil, og som derfor må forventes at være et arbejdsområde i vækst i de kommende år.
Tilgængeligheden af organisationers viden er blevet essentiel for, at virksomhederne kan drive deres forretning. Den øgede mængden af data i samfundet understøtter samtidig behovet for en Records Manager. Derfor er der god grund til, at BF’s medlemmer holder øje med mulighederne inden for dette felt.